سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آن کس که بی دانش دست به کاری زند بیش از آنکه اصلاح کند تباه می سازد [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]
پاییز 1385 - :... IT ...:
  • پست الکترونیک
  • شناسنامه
  •  RSS 
  • پارسی بلاگ
  • پارسی یار
  • طی ربع سوم سال جاری ، تعداد مشترکان سرویس‌‏های VOIP در آمریکا با ۱۸ درصد افزایش نسبت به مدت مشابه به سال گذشته به ۲/۸ میلیون نفر رسیده است.
    آخرین آمار کسب شده در ربع سوم سال جاری در مورد مشترکان سرویس‌‏های VOIP تحت پروتکل اینترنتی VOIP برابر با کل مشترکان این سرویس در آمریکا طی ۲ سال اخیر بوده است.
    درآمد حاصل از ارائه سرویس‌‏های VOIP در آمریکا طی ربع دوم سال برابر با ۷۳۲ میلیون دلار بوده که این رقم در مدت مشابه سال گذشته ۲۹۸ میلیون دلار گزارش شده بود.


    محمد ::: پنج شنبه 85/9/30::: ساعت 1:0 عصر
    نظرات دیگران: نظر

    ایرانسل تا پایان سال جاری حدود ۷۰ شهر و در سال آینده حداقل ۳۰۰ شهر کشور را تحت پوشش شبکه خود قرار می‌دهد.
    ایرانسل اپراتور دوم تلفن همراه ایران، شبکه پیشرفته GSM خود را در شهرهای تهران، مشهد، تبریز، ساری، کرج، ارومیه و مراغه افتتاح کرده است.
    بهای سیم کارت دائمی ایرانسل (پرداخت ماهیانه) ۱۵۰ هزار تومان بوده و سیم کارت فعال، بلافاصله پس از مراجعه مشتری به فروشندگان مجاز ایرانسل و ثبت نام، تحویل داده شده و قابل استفاده است.
    تعرفه تماس ایرانسل در تمام نقاط ایران یکسان بوده و به ازای هر دقیقه ۴۹۹ ریال تعیین گردیده است. این به آن معناست که در شبکه ایرانسل تمامی تماس های بین شهری نیز همانند تماس های داخل شهری محاسبه شده و از هر شهر با هر شهر دیگر ایران که تماس بگیرید، هزینه مکالمه همان دقیقه ای ۴۹۹ ریال است.
    بنابراین هزینه جابجایی وجود نداشته و مشترکان می توانند سیم کارت خود را از هر شهری خریداری کرده و در هر شهر دیگری استفاده کنند.


    محمد ::: پنج شنبه 85/9/30::: ساعت 10:0 صبح
    نظرات دیگران: نظر

    روش جدیدی برای فرستادن فیلم‌ها،موسیقی‌ها و سایر فایل‌های بزرگ بدون نگرانی از توانایی سیستم‌های پست الکترونیکی برای انتقال فایل‌های اتصالی بزرگ ارائه شده است.
    به گزارش آسوشیتدپرس نرم‌افزاری رایگان از شرکت"شبکه‌های پاندو" (Pando Networks) به طور خودکار فایل‌های اتصالی شما را به فایل کوچکی بدل می‌کند که دوست یا خویشاوند شما با باز کردن آن می‌تواند فایل اصلی ازسرور پاندو یا جایی دیگر داون‌لود کند.
    پاندو پلاگ-این‌هایی برای کار کردن با اغلب سرویس‌های میل اینترنتی عرضه می‌کند.
    ارائه‌کنندگان عمده ای‌میل معمولا اندازه فایل‌هایی را می‌توان فرستاد یا دریافت کرد به ۱۰ مگابایت محدود می‌کنند.
    این اندازه برای متن‌ها و عکس‌های کوچک مناسب است- اما اگر قصد فرستادن یک آلبوم عکس کامل، یا موسیقی و ویدئو را داشته باشید به سرعت ناامید خواهید شد.
    و حتی اگر یک سرویس‌دهنده به شما امکان فرستادن فایل‌های بزرگ را بدهد، سرویس گیرنده ممکن است آن را نپذیرد.
    با اجرای پاندو فایل‌هایی که از یک اندازه معین بزرگتر باشند به طور خودکار تبدیل می‌شوند. یک نسخه از این فایل به سرورهای پاندو فرستاده می‌شود، و تنها یک فایل اتصالی کوچک به دست گیرنده می‌رسد، که او هم باید نرم‌افزار ساخت پاندو را داشته باشد یا بدست آورد.
    برای فرستادن فایل‌ها نیاز به سیستم عامل ویندوز میکروسافت و اینترنت اکسپلور وجود دارد، اما کاربران مک‌کینتاش نیز می‌توانند به شکل یک کاربرد مجزا از ان استفاده کنند و فایل‌های دریافتی را باز کنند و نیز فایل‌های خود را بفرستند. کاربران ویندوز می‌توانند فایل‌هایشان را با یک برنامه مجزا یا به پلاگ‌-‌اینی برای نرم‌افزار ای‌میل Microsoft Outlook بفرستند.
    پاندو فایل‌ایی تا حداکثر اندازه یک گیگابایت را می‌پذیرد- که ۱۰ بار بیشتر از توانایی سرویس رایگان YouSendIt.com است که با سرویس‌های میل بر اساس اینترنت هم تلفیق تمی‌شود.
    پاندو قصد دارد از طریق آگهی و یک سرویس ویژه که فایل‌های بزرگتر و زمان نگهداری بیشتر را پشتیبانی می‌کند، پول در آورد. در شکل رایگان این برنامه فایل‌ها پس از ۱۴ رو ز از سرور های پاندو پاک می‌شوند.


    محمد ::: چهارشنبه 85/9/29::: ساعت 7:37 عصر
    نظرات دیگران: نظر

    در پنجاه سال گذشته بروز تحولات گسترده در زمینه کامپیوتر و ارتباطات، تغییرات عمده ای را در عرصه های متفاوت حیات بشری به دنبال داشته است. انسان همواره از فناوری استفاده نموده و کارنامه حیات بشری مملو از ابداع فناوری های اطلاعات و ارتباطات که از آنان به عنوان فناوریهای جدید و یا عالی، یاد می شود بیشترین تاثیر را در حیات بشری داشته اند.

     

    دنیای ارتباطات و تولید اطلاعات به سرعت در حال تغییر بوده و ما امروزه شاهد همگرایی آنان بیش از گذشته با یکدیگر بوده، بگونه‌ای که داده‌ها و اطلاعات بسرعت و در زمانی غیرقابل تصور به اقصی نقاط جهان منتقل و در دسترس استفاده کنندگان قرار می‌گیرد.

    ICT یافناوری‌‌اطلاعات‌وارتباطات( Information & Communication Technology)، بدون شک تحولات گسترده ای را در تمامی عرصه‌های اجتماعی و اقتصادی بشریت به دنبال داشته و تاثیر آن بر جوامع بشری بگونه‌ای است که جهان امروز به سرعت در حال تبدیل شدن به یک جامعه اطلاعاتی است. جامعه ای که در آن دانایی و میزان دسترسی و استفاده مفید از دانش، دارای نقشی محوری و تعیین کننده است. گستره کاربرد و تاثیرات آن در ابعاد مختلف زندگی امروزی و آینده جوامع بشری به یکی از مهمترین مباحث روز جهان مبدل شده و توجه بسیاری از کشورهای جهان را به خود معطوف کرده است

    اما در تعریف فناوری اطلاعات و ارتباطات می‌توان گفت؛ فناوری عبارت است از گردآوری، سازماندهی، ذخیره و نشر اطلاعات اعم از صوت، تصویر، متن یا عدد که با استفاده از ابزار رایانه‌ای و مخابرات صورت پذیرد.

     

    صرفنظر از تعاریف متنوع و دامنه وسیع کاربرد فناوری اطلاعات و ارتباطات در بخشهای مختلف زندگی بشری، دسترسی سریع به اطلاعات و انجام امور بدون در نظر گرفتن فواصل جغرافیایی و فارغ از محدودیتهای زمانی محوری ترین دستاورد این فناوری است.

     

    می‌توان از ارتباطات مطمئن و در دسترس بصورت کارآمد، به عنوان بخشی از ابزار مطرح سازی مشکلات جهانی بهره‌گرفت. ممکن است فناوریهای اطلاعاتی و ارتباطی به تنهایی گرسنه‌ها را سیر نکند، گرسنگی را ریشه کن نکند، یا مرگ و میر کودکان را نکاهد، اما عواملی بیش از پیش و با اهمیت هستند که رشد اقتصادی و برابری اجتماعی را به حرکت درمی‌آورند.

     

    فناوری اطلاعاتی و ارتباطی؛ تولید، تنوع و توزیع کارآمد محصولات کشاورزی را مقدور می‌سازد و امکان عرضه خدمات اولیه بهداشتی به افراد بسیار نیازمند مناطق محروم از تسهیلات بهداشتی را فراهم‌تر می‌سازد. همچنین به آموزگاران این امکان را می‌دهد که دانش خود را به دورافتاده‌ترین نقاط این سیاره برسانند. دسترسی به فناوری اطلاعات می‌تواند ایجاد شرکتهای کوچک و گروه بندی فقیرترین و دورافتاده‌ترین مناطق جهان را تقویت کند و به آنها کمک کند و بخش عمده بازارهای داخلی و جهانی را به هم پیوند دهد.

    فناوری اطلاعات امکان جهش زیر ساختهای فقیر را طوری فراهم ساخته که دوری از بازارها دیگر عامل زیان نیست و کانالهای توزیع ناکارآمد، دیگر از میان رفته و به گذشته‌ها متعلق می‌شوند.

     

    فناوری اطلاعات و ارتباطات می‌تواند تاثیر بسیار زیادی در بهبود حکومت گردانی برجای گذارد، می‌تواند به مردمی که دورافتاده، زبان بسته و غیر قابل بروز بوده‌اند صدایی بدهد که بتوانند صرف نظر از جنسیت و مکان زندگی خود سخن بگویند. با این اوصاف با پذیرش قدرت فراوان فناوریهای اطلاعاتی و ارتباطی در بهبود و اعتلای اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی مردم، باید آن را محور تمام راهبردهای توسعه قرار دهیم.

     

    بر همین اساس نظریه‌هایی مانند ایجاد دولتهای الکترونیکی، شهرهای الکترونیکی، آموزش الکترونیکی، و تجارت الکترونیکی مطرح گردید و ظرف چند سال اخیر در برخی از کشورها پیشرفتهای قابل توجهی نموده است. مزایای عملی شدن این نظریه‌ها استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات را به یک بحث جهانی و قابل توجه جوامع مختلف مبدل کرده که یکی از آنها، بحث ایجاد دولتهای الکترونیکی است.




    محمد ::: چهارشنبه 85/9/29::: ساعت 6:54 عصر
    نظرات دیگران: نظر

    کپی سیم کارت در شرق آسیا و به ویژه در کشورهای چین و ژاپن نگرانی شدید مشترکان تلفن های همراه را به دنبال داشته است.
    اخیرا برخی منابع خبری از کپی سیم کارت تلفن های همراه با استفاده از هندستی به نام FOMA که محصول شرکت ژاپنی NTT DoCoMo Inc است، خبر داده اند.
    در تازه ترین مورد گزارش داده، کارشناسان از کپی برداری سیم کارت تلفن همراه در چین خبر داده اند. در شش مورد، این گونه تصور می شود که مرتکبین این اقدام غیرقانونی، سیم کارت ها را از تلفن های همراه نسل سومی که بلااستفاده بوده اند به دست آورده و با کپی برداری، آنها را در تلفن های همراه دیگر کار گذاشته و بدین ترتیب با استفاده از یک سیم کارت دو تماس برقرار شده است.
    شرکتDoCoMo که پیش از این بر«غیر ممکن بودن» کپی برداری از سیم کارت تلفن همراه از بعد تکنیکی اصرار داشته است، در نخستین واکنش به این حوادث پذیرفت که در جریان بررسی های انجام داده چنین کپی برداری هایی انجام شده است.
    این شرکت اعلام کرد که حدود ۲۶۰ هزار ین به شش مشترک قانونی قربانی شده در این جریان غرامت پرداخت کرده است و در عین حال از اصطلاح برنامه های رایانه ای خود برای جلوگیری از تکرار حوادث مشابهی از این دست خبر داده است.
    شرکت یادشده در ادامه افزود: پس از دریافت شکایتی از مشترکی در ژاپن در سپتامبر ۲۰۰۵ مبنی بر اینکه یک خارجی به تماس دوستش پاسخ داده است، تحقیقات وسیعی را در این زمینه آغاز کرد.
    این شرکت درجریان تحقیقات خود متوجه ثبت تماس هاس مظنونی شد که یکی از آنها نشان می داد مشترک اصلی تقریبا در یک زمان، دو تماس در ژاپن و چین داشته است.
    بر اساس گزارش روزنامه یومیوری شیمبون، یافته های این شرکت نشان داد که استفاده غیرقانونی از سیم کارت تلفن همراه یک مشترک از سوی چندین سودجو، در چین، فیلیپین و غنا در دوره زمانی بین آگوست ۲۰۰۵ تا فوریه ۲۰۰۶ صورت گرفته است.
    ● کپی برداری از سیم کارت در ایران
    کپی برداری از سیم کارت این روزها به یک معضل و یک تفکر منفی برای صاحبان تلفن همراه تبدیل شده است. هر چند وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات این نوع کپی برداری را شایعه دانسته است، رئیس آزمایشگاه رمزنگاری دانشگاه علم و صنعت از طراحی ۳ سیستم رمز را برای موبایل های ایران و استفاده های بین المللی خبر داد و گفت : اکنون به دنبال سرمایه گذاری برای اجرای این طرح ها هستیم.


    محمد ::: چهارشنبه 85/9/29::: ساعت 5:38 عصر
    نظرات دیگران: نظر

    محققان موسسه ملی رویال انگلستان می گویند وسیله صوتی Mp۳ با صدای بلند، به مدت طولانی موجب تخریب اعصاب شنوایی می شود. به گزارش بخش خبر شبکه کامپیوتر فارسی، از خبرگزاری سلام، یک موسسه خیریه ناشنوایی می گوید جوانانی که طولانی مدت با این وسیله، موسیقی گوش می دهند در معرض خطرشنوایی قرار دارند و از آنجایی که حتی شنیدن موسیقی با صدای کم در دراز مدت باعث صدمه به شنوایی می شود بهتر است بعد از هر یک ساعت استفاده از این وسیله صوتی حداقل ۵ دقیقه استراحت کند تا اعصاب آسیب دیده ترمیم شود. زنگ زدن و وزوز گوش علایم هشدار دهنده هستند می تواند نشانگر تخریب اعصاب شنوایی باشد.


    محمد ::: چهارشنبه 85/9/29::: ساعت 5:37 عصر
    نظرات دیگران: نظر

    شرکت کره‌‏ای HYNIX از ساخت پرسرعت ترین تراشه DRAM جهان که با سرعت ۸۰۰ مگاهرتز کار می‌‏کند خبر دادند.
    به نقل از متخصصان شرکت HYNIX کره جنوبی این تراشه پرسرعت ترین تراشه حافظه‌‏ای جهان است که از ۳ فلز ساخته شده و دارای ساختار سه بعدی بوده و براساس مدل DDRZ طراحی شده است این تراشه در نیمه نخست سال ۲۰۰۷ به بازار جهانی عرضه خواهد شد.
    در حال حاضر پرسرعت ترین تراشه جهان دارای سرعت ۴۴۷ مگاهرتز است و این تراشه جدید ۶۰ نانومتری با ظرفیت ۱ گیگابایت در نوع خود به لحاظ سرعت بی نظیر خواهد بود.


    محمد ::: چهارشنبه 85/9/29::: ساعت 5:37 عصر
    نظرات دیگران: نظر

    بسم الله الرحمن الرحیم
    با سلام
    هدف ما از راه اندازی این وبلاگ آموزش و بحث در مورد مباحث فنی و تخصصی کامپیوتر و شبکه و همچنین فناوری های روز می باشد که امیدواریم مفید واقع شود.این وبلاگ حداقل هفته ای دو بار به روز می شود،امیدواریم که شما نیز ما را در این امر یاری نموده و نظرات و پیشنهادات و البته انتقادات خود را با ما در میان بگذارید.
    منتظر نظرات پر بار شما هستیم
    با تشکر


    محمد ::: سه شنبه 85/9/28::: ساعت 3:40 عصر
    نظرات دیگران: نظر

    >> بازدیدهای وبلاگ <<
    بازدید امروز: 6
    بازدید دیروز: 1
    کل بازدید :13166

    >>اوقات شرعی <<

    >> درباره خودم <<

    >>آرشیو شده ها<<

    >>لوگوی وبلاگ من<<
    پاییز 1385 - :... IT ...:

    >>جستجو در وبلاگ<<
    جستجو:

    >>اشتراک در خبرنامه<<
     

    >>طراح قالب<<